Založ si blog

Náš softvér – Program

robert-fico-babka

 

Čo je to program? Ako vzniká? Môže nás ovládať? Týka sa aj mňa? Fungovanie človeka je principiálne veľmi jednoduché. Fungujeme na základe programov, blokov, ktoré sme si vytvorili a následne ich žijeme. 99 % populácie o nich nevie, nikdy nepočula, nevidela a myslí si, že nezažila. Príčinu svojich problémov vidia inak. Zvyšné percento si začína uvedomovať, že niečo nie je OK a zisťuje, že doterajšie riešenia problémov fungujú krátkodobo alebo vôbec. Útek, filozofovanie, zvalovanie viny na iného alebo typ myslenia „niekto to za mňa vyrieši.“ Nič z uvedeného nepomáha, viem to ja, viete to vy. Program vzniká kombináciou myšlienky a emócie. Dôležité je, že vzniknutý program následne ovláda náš život, naše správanie, vnímanie a prežívanie. Keďže bloky, programy, vznikajú len v detstve (a je ich konečný počet), v praxi to znamená, že keď mne ako dieťaťu mamina zakáže hrať sa s kamienkami a mám pri tom nepríjemný pocit, dokonca si pomyslím: “je na mňa zlá“, „nemá ma rada“ vytvorila som si blok. Myšlienka sa zapísala ako program, a ja ďalej žijem : „nemá ma rada“ a “je na mňa zlá“. V škôlke bude na mňa zlá p. učiteľka, neskôr v škole bude na mňa zlá spolužiačka, kamarátka alebo kolegyňa ma nemá rada a takto postupne stále niekto bude na mňa zlý a nebude ma mať rád. Iný príklad, kedy otec odchádza do práce a dieťa si so zlým pocitom pomyslí: „kašle na mňa“, „nevenuje sa mi“. Čo sa stane? Blok sa bude ukazovať vo vzťahu so súrodencami, spolužiakmi, partnermi a partnerkami, opäť som niekomu ukradnutá/ý a kašle na mňa. Je to jednoduché. V súčasnosti to vedieť nemusím, môže sa zdať, že si to nepamätám. Pre analitické typy dávam do pozornosti obrannú funkciu mozgu – vytesnenie. Ostatným názor, že náš mozog je dokonalý archív všetkého, čo sme zažili. Tak ako intenzívne dieťa tú, ktorú situáciu prežíva, tak negatívne v dospelosti reaguje. Všetko, čo nás hnevá, vytáča, mrzí alebo z čoho sme smutní, sú dôsledky blokov/programov z detstva. Dokonca aj zdravotné problémy majú rovnaký základ. Ľudia s oslabeným zrakom si zväčša v detstve vytvorili prgram: “nechcem to vidieť“, s poškodeným sluchom: „nechcem to počuť“ častokát pri hádke rodičov alebo násilí medzi nimi, pre ilustráciu. Žijeme ich všetci, či o tom vieme alebo nie. Ale každý sa k ním môžeme postaviť inak. Čo s tým? Ako z toho von? Dá sa blok odstrániť? Môžem byť sťastná/ý? Jediné čo potrebujem urobiť je rozhodnúť sa. Ak sa pre niečo nerozhodnem, tak to jednoducho nemôžem mať. Stačí pochopiť súvislosti, rozhodnúť sa. V súčasnosti existuje mnoho metód a možností. Voľba je na každom z nás. Ja som sa rozhodla a čo vy?

 

 

 

 

Zdroj: Karel Nejedlý, Metoda RUŠ aneb Já to mám jinak

Ja som tvorca

17.01.2016

Ako je to možné? Kto o tom rozhoduje? Čo všetko mám vo svojich rukách? Tieto a iné otázky som si v minulosti kládla pravidelne. Tak od začiatku, novinka, žijeme vo vesmíre. Mne osobne vesmír pripadá ako veľká, zábavná, reštaurácia. Príde čašník a spýta sa: „Čo si dáte?” – „Hmm, mám chuť na lososa.“ A vuala, losos je na stole. Na [...]

Prebudenie

28.12.2015

Kedy sa človek začína zaujímať o svoj život? O svoje vnútro? O svoje potreby? Pocity? Kedy je pre neho ten správny čas na to, aby „uveril“? Uveril, že sa to dá? Že nemusí žiť v roli obete? Že všetko, čo sa mu deje si pritiahol sám? Že je za svoj život zodpovedný? Kedy? Nie je to dávno, kedy som sa pri týchto otázkach tvárila zmätene a ľudia, ktorí o tom [...]

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 3
Celková čítanosť: 6071x
Priemerná čítanosť článkov: 2024x

Autor blogu

Kategórie